środa, 13 listopada 2013

Już jakiś czas temu chciałam zrobić porównanie Converse vs. Vans, ale dopiero teraz mam czas. Wiele osób strasznie myli pojęcie trampek i tenisówek. Jest to wtopa porównywalna do sprawy z żakietem i marynarką albo Balmain z Dolce&Gabbana. Czytając na różnych forach, zdania były podzielone. Natomiast, jeżeli chodzi o mnie, zawsze preferowałam Conversy. Mam trzy pary: zwykłe, czarne za kostkę, skórzane, czarne za kostkę i zwykłe, białe niskie. Testowałam je w przeróżnych sytuacjach. Sprawdzały się zarówno jak na piasku, tak i w wodzie. Vansów wolałabym tak nie ćwiczyć, ponieważ nie wiem czy podeszwa by to wytrzymała. 

Tumblr_m0qsi6alrw1rqf1vfo1_500_large

Wracając do początków tych butów. Firma Converse swoją działalność rozpoczęła w 1908 roku, obecnie firma należydo koncernu Nike. Vans natomiast działa od 1966 roku (czyli prawie 60 lat później niż Converse).  

Fff063_188839319_large

Conversy swoje '5 minut' przeżywały w latach 50. i 60. XX wieku. W latach 70. XX wieku zaczęły 'zanikać' na rzecz tenisówek.

Obecnie toczy się walka o klienta, dlatego w mamy tak duży wybór. Kiedyś było o wiele hm.. prościej, bo wybór ograniczał się tylko do kilku kolorów, o printach już nie wspomnę.

Tumblr_lwxw4inytj1r2j92ro1_500_large

Przechodząc już do sedna tematu moich rozważań. Conversy na pewno są trwalsze, a Vansy zgrabniejsze. I to i to jest modne. I to i to jest niebagatelne. Więc tutaj najważniejsza jest kwestia gustu :) 



To teraz do was pytanie :) CO WY WOLICIE? 
love brightya.

3 komentarze:

  1. Ładnie, ładnie... a teraz jedno zasadnicze pytanie. Gdzie są jelinsy!? ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie obie marki stanowczo zawyżają ceny swoich butów. Chętnie miałbym ich kilka par, szczególnie, że converse rozwaliłem w rok, a vansy w cztery miesiące, ale płacąc po 150+ zł za parę butów rozmija się to po prostu z celem. Testuję teraz NB, zobaczymy, może z nich się coś uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm... dziwne. ja jedne converse mam trzeci rok i jedyne co się z nimi dzieje to odklejają się od gumy i tyle... a vansy hm z 3-4 mce? i nic się z nimi nie dzieje... może kwestia danej produkcji albo użytkowania.

      Usuń