piątek, 30 sierpnia 2013

Prawda jest taka, że dłonie są wizytówką człowieka. Warto o nie dbać. Zarówno i skórę dłoni jak i same paznokcie. Nie muszą być koniecznie pomalowane, ważne aby były zadbane, czyste. Paznokcie każdy ma inne, inna grubość, długość.
paznokcie naturalne

Ważnym elementem jest zdrowe odżywianie się, bo to od niedoboru witamin i składników mineralnych w naszej diecie paznokcie staja się słabe i kruche. Tak więc należy jeść dużo warzyw i owoców.

Poza tym mam kilka domowych sposobów, które znalazłam w internecie:
  • Stosowanie olejku rycynowego jest jednym z najbardziej znanych sposobów. Jest to sprawdzony sposób na poprawę wyglądu paznokci jak i skóry wokół nich. 

Jak go stosować? Należy podgrzać olejek rycynowy a następnie zmieszać go z odrobiną soku z cytryny. Przez 20 minut moczymy paznokcie w takim roztworze.

  • Oliwa z oliwek - stosuje się podobne jak olejek rycynowy, podgrzewa i moczy w niej paznokcie. (również mozna dodać kroplę soku z cytryny)

  • Miód - połączony z wodą różaną sprawi, że paznokcie będą się ładnie błyszczeć i nabiorą zdrowszego wyglądu.
  • Należy moczyć co tydzień palce we takiej mieszance przez 15 minut.

    paznokcie pilnik do paznokci
Jeżeli natomiast nie lubimy się bawić w "domowe sposoby na...":
  • W paznokcie można wcierać witaminę A lub E (do kupienia w aptece)

  • Można kupić sobie gotowe suplementy w aptece. Najbardziej znane są te ze skrzypem polnym. Ja jednak wolę domowe sposoby.

  • W drogeriach dostępne są też specjalne odzywki do paznokci i skórek. Jedne się wciera w paznokcie, inne stosuje się jak typowy lakier przez kilka dni.

Co mogę polecić ?:


Essence, SOS Nail Savers, Nail & Cuticle Balm. To balsam do skórek i paznokci. Paznokcie otrzymają pielęgnację i nawilżenie. Moim zdaniem zostawia skórki i paznokcie pod właściwą ochroną. U mnie efekt działania był widoczny chyba po drugi albo trzecim użyciu. Podkreślam, że obecnie go nie stosuję ze względu na fakt, że mam paznokcie żelowe.

Oliwka do skórek i paznokci z pędzelkiem. Pojemność: 75 ml. Oliwka odżywia, natłuszcza i wzmacnia skórki oraz płytkę paznokcia. Ten który ja aktualnie stosuję na skórki, ma bardzo charakterystyczny zapach migdałów. Na opakowaniu jest napisane, że "zawiera olej jojoba, olej z pestek moreli, witaminy E i A oraz proteiny".
~

Może wydać się wam to śmieszne, ale poszłam do mojej babci i zapytałam się jej czy zna jakieś domowy sposoby na ładne, zdrowe paznokcie. W życiu bym nie wpadła na to, że skutecznym sposobem jest stosowanie siemienia lnianego

Tak więc łyżeczkę siemienia zalewamy szklanką wody, a następnie gotujemy, aż zrobi się gęsty "kleil". Studzimy tak aby nie parzyło w palce, a następnie moczymy je w tym "kleiku" przez 15 min.

love brightya.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz