środa, 28 sierpnia 2013

Sama po sobie wiem, że niektóre preparaty do włosów po prostu je niszczą i przez to tracą one swój urok, że tak powiem. Stosowałam biosilk do włosów, który zawierał alkohol (pisałam o nim) i dopiero teraz jak mam porównanie (kupiłam sobie inny specyfik, natomiast nie podam jeszcze nazwy ze względu na to, że jestem w trakcie testowania go) wiem, że już bym go w życiu nie kupiła. 

Wracając do tematu :) znalazłam kilka ciekawych sposobów jak można dbać o włosy bardzo prostymi metodami :

  • Przede wszystkim dobrym sposobem na nawilżenie włosów są maseczki olejowe. Najlepsze do tego celu będą: olej rycynowy, olej kokosowy, olej palmowy, olej jojoba, olej avocado, olej ze słodkich migdałów, oliwa z oliwek. 


Informacje na temat oleju rycynowego znajdziesz tutaj klik!
oleju kokosowym i nie tylko tutaj klik! I tu klik! (olej kokosowy można kupić w sklepach zielarskich, ze zdrową żywnością, z żywnością wegetariańską a także przez internet np. www.biochemiaurody.com
Jest też odrębny wątek poświęcony temu olejkowi, z którego dowiesz się więcej --> klik!

Dobrze jest stosować je przynajmniej raz w tygodni

  • Dużą popularnością cieszy się również maska z olejku rycynowego, jajka, oliwy z oliwek i cytryny. Więcej o niej znajdziesz tutaj klik!

  • Kolejnym naturalnym kosmetykiem jest miód. Dobre efekty uzyskuje się przez dodanie miodu do ulubionej odżywki/maski oraz stosowanie miodu do ostatniego płukania włosów po myciu (np. łyżka miodu na litr wody). Nie trzeba się bać maseczek z miodu - nie zlepiają i nie matowią włosów- miód bardzo łatwo daje się spłukać. Aaaa i jeszcze jedno rozjaśnia on włosy ;)

Ogólnie większość informacji zbierałam z różnych stron na http://www.wizaz.pl

Ponadto płukanie włosów zimną wodą domyka łuski przez co włosy stają się bardziej gładkie i błyszczące.
~
Jeżeli chodzi o mnie. Stosowałam już miód na włosy i tak, naprawdę rozjaśnia. Nie jakoś strasznie, ale tak akurat :) chociaż w sumie nie wiem, bo jak czytałam na anielskich forach to niektórym całkiem, całkiem zmieniło kolor włosów. Natomiast zabieram się do tej maseczki oleju rycynowego, jajka, oliwy z oliwek i cytryny. Zobaczymy, zobaczymy :)

love brightya.

7 komentarzy:

  1. tego miodu to do szamponu można by dodać? jeśli tak, to w jakiej ilości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można dodać, natomiast nie do końca wiem w jakich ilościach. Spróbuj dodać ile uznasz za słuszne. Na pewno nie zaszkodzi ;)

      ap. http://mellea.pl/articles/maseczki-na-wlosy-z-domowej-spizarni

      Usuń
    2. wiesz co mnie się wydaje że do szamponu nie zbyt ponieważ odżywka to nie szampon ma inne substancje w sobie a poza tym mogły by być trudności ze spłukiwaniem :D

      Usuń
    3. no właśnie miód się bardzo łatwo spłukuje ;)

      Usuń
  2. dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "niektórym całkiem, całkiem zmieniło kolor włosów" - znaczy to, że po prostu stał się dużo jaśniejszy? czy w sensie negatywnym (nie poszło tak, jak chcieli)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dużo jaśniejszy to za dużo powiedziane ;) ale jak najbardziej chodziło mi o rozjaśnienie włosów

      Usuń